پای درس استاد

سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد بر ملت شریف و متعهد ایران اسلامی تسلیت و تعزیت باد.


موضوعات: پای درس استاد
   دوشنبه 13 خرداد 1398نظر دهید »
شناخت درست از گذشته

…به جوانان عزیزم، در آغاز فصل جدید جمهوری اسلامی:

عزیزان! نادانسته‌ها را جز با تجربه‌ی خود یا گوش سپردن به تجربه‌ی دیگران نمی توان دانست. بسیاری از آنچه را ما دیده و آزموده‌ایم، نسل شما هنوز نیازموده و ندیده است. ما دیده‌ایم و شما خواهید دید. دهه‌های آینده دهه‌های شما است و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) است، نزدیک کنید. برای برداشتن گامهای استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت؛ اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغها به جای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت. دشمنان انقلاب با انگیزه‌ای قوی، تحریف و دروغ‌پردازی درباره‌ی گذشته و حتّی زمان حال را دنبال می کنند و از پول و همه‌ی ابزارها برای آن بهره می گیرند. رهزنان فکر و عقیده و آگاهی بسیارند؛ حقیقت را از دشمن و پیاده نظامش نمی توان شنید.

مقام معظم رهبری مدظله العالی،22بهمن1397


موضوعات: پای درس استاد
   سه شنبه 14 اسفند 1397نظر دهید »
پای درس استاد

نمایش فایل های پیوست:

   دوشنبه 3 اردیبهشت 1397نظر دهید »

قران بی نهایت است

فرمود در قيامت  به قارى قرآن مى گويند : اقرا وارق , يعنى بخوان و بالا برو , به هر مرتبه و مرحله قرآن كه رسيدى توقف  نكن , بخوان و بالاتر برو , كه خبرهايى است  , در هيچ مقام قرآن توقف  نكن و نگو كه به قله شامخ معرفت  آن رسيدم.قرآن بحر غيرمتناهى است . آن كسى كه براى اين اقيانوس عظيم الهى ساحل مى پندارد , در محفل روشنها ننشسته , و از سخندانان و زبان فهمان حرف نشنيده , و به اسرار آيات قرآنى پى نبرده است , در اين دريا غواصى نكرده است. همان طورى كه دار هستى را نهايت نيست , فعل خداوند را نهايت نيست , كلام خداوند را نهايت نيست . كلام هر كس به فراخور عظمت وجودى اوست.قلم هركس به اندازه سعه وجودى اوست.هر كس حرفى مى زند يا كتابى تاليف مى كند و خلاصه آثار وجود هر كس مطلقا معرف مايه و پايه و قدر و اندازه عظمت وجوديش است . 

كاسه چينى كه صدا مى كند                                     خود صفت  خويش ادا مى كند

غرض اينكه همان طور كه خداوندسبحان وجودى غيرمتناهى است,آثار او و كلمات او و كتاب  او غيرمتناهى اند . كتاب  الله حد توقف  ندارد كه در آن حد بايستيم و بگوييم به منتها رسيديم , بلكه اقرا وارق , بخوان و بالاتر برو 

منبع: انسان و قرآن


موضوعات: پای درس استاد
   یکشنبه 14 شهریور 1395نظر دهید »
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
Random photo
#کرسی آزاداندیشی
اوقات شرعی
تدبر در قرآن
آیه قرآن
تا وعده یار
روزشمار غدیر